tirsdag 28. januar 2014

SPOR

Den gang det var Tønnefabrikk her,
var det i den delen av fabrikken 
som sto igjen,
åtte "arbeids - stasjoner".
En ved hvert vindu.




Det var store steinheller
ved disse "stasjonene",
og det er helt fantastisk at vi har klart å bevare to stk



Det som er så utrolig spesielt ar at du ser spor av 
tønnene, som har blitt dreid rundt!!





Ei av hellene er ved inngangsdøra,
og det er så fint!!
Da blir vi virkelig påmint 
hva plassen har betydd,
og ikke minst hvilken aktivitet som har vært her
gjennom tidene

Den andre ligger ved oppkjørselen


...Og rommet som tidligere huset håndverkere
i ypperste klasse,
er i dag et meget spesielt rom;
nemlig Kjøkkenet


Litt rart å tenke på.....

Ikke helt det samme aktivitetsnivået nå som da,
men når vi baker i bakerovnen føler vi at
det fortsatt utføres tradisjonsrikt håndarbeid :))  

Den ene arbeidsbenker er bevart,
til snekkeren`s stor forskrekkelse...
"Ka ska du me na!!"
HAHA

Og dette er hva jeg skulle med den:


Sette den under et vindu,
med litt skinn, lampe
og sterinlys

...eller pynte den med et lysfat med trådsneller...
Og ikke minst med den fantastiske lampen fra
Franciskasvakreverden :))


....Jeg har bruk for det meste!!

Jeg må bare avslutte med å poste et bilde fra påsken i fjor.
Jeg gleder meg såååå til å nyte dager i solveggen 
med bølgesvulp og nydelig natur.


Ønsker alle en fin kveld.
I morgen er det messe i København for min del.
Og det gledes :)))

Kommer plutselig tilbake!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar